۱۳۹۰ خرداد ۱۷, سه‌شنبه

در حافظه تاریخ/ موسوی در بیانیه شماره پنج و در پاسخ به خامنه ای: بر اعتقاد راسخ خويش مبنی بر استيفاي حقوق مردم پای می فشارم.

 بیانیه شماره پنج موسوی در شرایطی صادر شد که خامنه ای در نماز جمعه سیاه،  رهبران سبز و شرکت کنندگان در تجمعات را مسول خونریزیها دانسته بود و از آنها خواسته بود که از ادعایشان مبنی بر تقلب در انتخابات کوتاه بیایند. این نماز جمعه خامنه ای عملا مجوزی شد برای خونریزی ها و سرکوب های بعدی. اما بیانیه موسوی به خوبی هم این تهدیدها را تا حدی خنثی نمود و هم اینکه پاسخی مناسب به سخنان خامنه ای بود.

موسوی در پاسخ به خطبه های خامنه ای اعلام کرد: اينجانب همچنان قويا اعتقاد دارم درخواست ابطال انتخابات و تجديد آن حقي مسلم است كه بايد به صورتي بي‌طرفانه از طريق يك هيئت مورد اعتماد ملي مورد بررسي قرار گيرد، نه آن كه پيشاپيش امكان ثمربخش بودن آن منتفي اعلام شود، يا با طرح احتمال خونريزي، مردم از هرگونه راهپيمايي و تظاهرات بازداشته ‌شوند، يا شوراي امنيت كشور به جاي پاسخگويي به سوالات مشروع در خصوص نقش لباس‌شخصي‌ها در حمله به افراد و اموال عمومي و ايجاد التهاب در حركت‌هاي مردمي به فرافكني بپردازد و مسئوليت فجايع به وجود آمده را بر عهده ديگران بگذارد.
وی در این بیانیه و در پاسخ به درخواست خامنه ای مبنی بر کوتاه آمدن از ادعای تقلب در انتخابات گفته بود که:  بر اعتقاد راسخ خويش مبنی بر باطل بودن انتخاباتی که گذشت و استيفاي حقوق مردم پای می فشارم. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر